ورود به سایت ها از طریق اکانت تلگرام؛ قابلیت جدید Telegram

ورود به سایت ها از طریق اکانت تلگرام؛ قابلیت جدید Telegram

ورود به سایت ها از طریق اکانت تلگرام؛ قابلیت جدید Telegram – در آپدیت جدید تلگرام قابلیتی با عنوان Logged in with telegram به این پیام رسان اضافه شده است. به کمک این قابلیت میتوانید در سایت ها، از طریق حساب تلگرام خودتان ورود کنید و به ربات ها اجازه ارسال پیام دهید. با ما همراه باشید.

ورود به سایت ها از طریق اکانت تلگرام؛ قابلیت جدید Telegram

در آپدیت اخیر تلگرام یک ویجت (ابزار) ورود (Telegram Login Widget) برای وب سایت ها ارائه داده است. هنگامی که برای اولین بار از این قابلیت استفاده میکنید تلگرام برای تایید، از شما شماره تلفن درخواست میکند و از طریق تلگرام پیام تایید ارسال میشود تا مرورگر تایید شود.

به کمک این ویجت، سایت میتواند از کاربران خود اجازه مبنی بر ارسال پیام از سوی بات ها بگیرد.

فرستادن پیام توسط ربات ها در تلگرام

ربات های تلگرام ابزارهای قدرتمندی برای ارتباط هستند ولی هیچگاه نمیتوانستند گفت و گویی را شروع کنند. کاربر خود می بایست در بات ها مکالمه را شروع میکرد. اما با قابلیت جدید تلگرام این موضوع حل شده است. در این صورت ربات های تلگرام خودشان میتوانند شروع کننده مکالمه باشند. بات ها برای کارهایی مانند پشتیبانی مشتری ها، پذیرش پرداخت ها و یا ارسال اعلان (Notification) مختلف، از جمله ردیابی حمل و نقل کالا، بروزرسانی پرواز، و امثال آن مورد استفاده قرار گیرند.

ورود به سایت ها از طریق اکانت تلگرام؛ قابلیت جدید Telegram

نمونه پیام ارسالی از یک ربات تلگرام به کمک ویجت لاگین

نحوه استفاده از ویجت لاگین ( ورود به سایت ) تلگرام

هنگامی که کاربر برای اولین بار از این قابلیت استفاده میکند تلگرام برای تایید، شماره تلفن را درخواست میکند و از طریق تلگرام پیام تایید ارسال می کند تا مرورگر تایید شود. این کار تنها روی سایت هایی که از ورود تلگرام پشتیبانی میکنند انجام میشود.

پس از انجام این کار و پذیرش لاگین شدن، نام و نام کاربری (Username) و عکس پروفایل شما برای ادمین سایت ارسال میشود. نگران نباشید شماره شما مخفی است!

بعد از هر بار ورود، تلگرام پیامی خلاصه از مجوزها و داده هایی که به ادمین سایت ارسال میشود را به شما می فرستد که میتوانید با استفاده از دکمه های موجود در همان مرحله آن ها را تایید و یا رد کنید.

فعال کردن Logged in with telegram در اندروید

این قابلیت در نسخه 4.8.1 تلگرام برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است.

این ویجت به صورت ساده و به عنوان اولین فاز از پروژه Telegram ID می باشد که به گفته تلگرام در سال جاری (2018) به پایان خواهد رسید.

برای مشاهده سایت هایی که به کمک این قابلیت لاگین (ورود) کرده اید میتوانید به بخش Privacy and Security مراجعه کنید و سپس گزینه Logged in with telegram را انتخاب کنید.

 

ترجمه و نگارش توسط تیم نکست ممبر

لطفا بدون ذکر منبع و لینک ما، کپی نکنید!