تلگرام ایکس (Telegram X) کلاینت رسمی تلگرام چیست؟

تلگرام X، تلگرام رسمی جدید

تلگرام ایکس ، کلاینت جایگزین و رسمی تلگرام محسوب می‌شود که با قابلیت‌هایی آزمایشی و عملکردی سریع همراه است که هم اکنون آماده دانلود در اپ استورها می باشد. به لطف تمرکز تلگرام بر امنیت، قابلیت‌های متعدد و البته، ارائه‌ ی رایگان خدمات، روزبه‌روز بر محبوبیت این پیام‌رسان افزوده می‌شود. تلگرام به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با دسترسی به کد منبع این پیام رسان، نسخه‌های مختلفی را بر مبنای آن توسعه دهند، یکی از کلاینت‌های تلگرام، Challegram نام دارد که مدتی پیش منتشر شده بود، حال به‌نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهندگان تلگرام، این کلاینت را تصاحب کرده و نام آن را به Telegram X تغییر داده‌اند.

تلگرام ایکس (Telegram X) کلاینت رسمی تلگرام

درباره تلگرام ایکس (Telegram X) کلاینت رسمی تلگرام

ویژگی های تلگرام ایکس

تلگرام ایکس علاوه بر ارائه تمام خدمات و ویژگی های اصلی نسخه‌ ی عادی اپلیکشن تلگرام , برخی از قابلیت ها و امکاناتی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد , البته لازم به ذکر است این ویژگی و قابلیت های جدید در مرحله آزمایشی هستند و پس از آزمون و خطا , به طور قطعی به این برنامه اضافه خواهند شد. در مقایسه تلگرام ایکس با نسخه ی عادی تلگرام باید گفت , تلگرام ایکس به طور واضحی سریع تر بوده و از دارای فضای مهیج تری می باشد. با لمس یک چت و نگه داشتن دست خود بر روی آن می توانید پیش‌ نمایشی از آن‌ ها را ببینید و اندازه و ابعاد ها را تغییر دهید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در نسخه تلگرام ایکس شاهد آن هستیم , ویژگی جالب نایت مود یا حالت شب می باشد. نایت مود به شما این امکان را می دهد که در محیط ها و فضا های تاریک یا نور کم راحت تر پیام های خود را دیده و نور صفحه را متناسب با نور محیط تنظیم می کند.

از آن جا که نسخه ابتدایی Challegram از کتاب خانه دیتا بیس تلگرام گرفته شده است بدون شک ویژگی های جذاب و جالب دیگری نیز در ذهن توسعه دهندگان جرقه زده شده و آن ها را به گسترش و ارائه یک اپلیکشن متفاوت تر تشویق می کند. بهتر است هر چه سریع تر کلاینت را از پلی استور یا اپ‌ استور دانلود کرده و آن را امتحان کنید , چرا که با استقبالی که از تلگرام ایکس شده است احتمال می رود این کلاینت جایگزین نسخه اصلی تلگرام شده و جای آن را در سراسر دنیا از آن خود کند.

 

گردآوری : تیم افزایش ممبر تلگرام “نکست ممبر”