کانال عمومی و خصوصی تلگرام چه تفاوتی دارند؟

کانال عمومی و خصوصی تلگرام چه تفاوتی دارند؟

کانال عمومی و خصوصی تلگرام چه تفاوتی دارند؟ – کانال در تلگرام به دو دسته کانال عمومی (Public Channel) و کانال خصوصی (Private Channel) تقسیم می شود. در این مقاله از سایت نکست ممبر شرح تفاوت های دو نوع خصوصی و عمومی کانال های تلگرام می پردازیم با ما همراه باشید.

تفاوت های کانال عمومی و خصوصی تلگرام

تفاوت اول: آدرس کانال

اولین تفاوت مربوط به آدرس کانال های خصوصی و عمومی می‌شود. آدرس یک کانال خصوصی به طور خودکار توسط تلگرام و حروف تصادفی ساخته می‌شود. ولی در ساختن کانال عمومی شما می توانید یک نام برای کانال خود تعیین بگیرید.

تفاوت دوم: جستجو و یافتن کانال

یکی از تفاوت های مهم کانال های عمومی و خصوصی در تلگرام مربوط به قابل جستجو بودن آن ها می‌شود. به این صورت که یک کانال عمومی را می توان از قسمت جستجوی تلگرام و با تایپ علامت @ و سپس نام کانال پیدا کرد. اما کانال خصوصی را به این شکل نمی توان جستجو کرد. بنابراین کانال عمومی در تلگرام قابل جستجو کردن است ولی کانال خصوصی اینطور نیست.

تفاوت سوم: پست های فروارد شده

تفاوت سوم مربوط به پست هایی است که از کانال های عمومی و خصوصی فروارد (Forward) می شود. اگر به یک پست فروارد شده دقت کنید در قسمت بالای آن نام کانال قابل مشاهده است. با زدن روی آن نام اگر وارد کانال شدید یعنی کانال عمومی است! و اگر با این کار نتوانستید وارد کانال شوید و با خطای Sorry, this channel is not accessible مواجه شدید پس کانال خصوصی است.

تفاوت چهارم: تفاوت کلیک روی لینک کانال

همانطور که میدانید هم برای کانال های عمومی و هم خصوصی لینک خصوصی اختصاص داده شده است. در نسخه دسکتاپ تلگرام اگر روی لینک خصوصیِ یک کانال عمومی کلیک کنیم بدون اینکه پیام “آیا میخواهید عضو کانال … شوید؟” ظاهر شود شما میتوانید به کانال مربوطه وارد شوید. اما اگر روی لینک خصوصیِ یک کانال خصوصی کلیک کنید با پیام “آیا میخواهید عضو کانال … شوید؟” مواجه خواهید شد که در این صورت این کانال یک کانال خصوصی است.

این مورد در نسخه موبایل تلگرام وجود ندارد و چه لینک ها از کانال خصوصی باشد و چه عمومی، با پیام “آیا میخواهید عضو کانال … شوید؟” مواجه خواهید شد.

 

نگارش توسط تیم افزایش ممبر نکست ممبر